• aash.vov.ir@gmail.com
  • امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403
563 بازدید
(کل 24 توسط 7 نفر)

(همسر یعنی همراه بودن در این دنیا تا به آرامش رسیدن در آخرت) سلام من خودم همیشه حجاب دارم و به اسلام سعی میکنم پایبند باشم و از گوش دادن به موسیقی بیزارم😥چون واقعا حس میکنم منو از دین و ایمانم دور میکنه

 لازم به گفتن خط قرمز و توقع نیست

چون کسی که به الله پایبند باشه حتما زندگی خوبی میسازه 🌹

دلم می خواد طرف مقابل ان شاء الله مثل من آهنگ گوش نده یا آروم ترک کنه و خودش به این باور برسه

شاید بعضی ها بگن داره دروغ میگه ولی واقعا با کسی که ماشین یا خونه نداره هیچ مشکلی ندارم. اخه خودم دیدم پدرومادر اول زندگی هیچ نداشتن اما الان با کمک هم ماشاءالله ماشین و خونه و زندگی ایده ال و.. دارن

از تجمل گرایی خوشم نمیاد حتی دلم می خواد ان شاء الله اگه طرف راضی باشه شب اخر شعبان مراسم عقد باشه اونم تو مسجد و یه ازدواج خدایی که باهاش به استقبال رمضان بریم😅واقعا خوشم میاد

 از عروسی هم خوشم نمیاد. به نظر خودم خرج اضافی و تجمل گرایی هست اونم تو این زمان 

دلم می خواد به جای عروسی 

ان شاء الله اگه طرف راضی بود بریم حج و زیارت 

 سعی میکنم پایبند باشم چون در قرآن که خداوند می فرمایند :زنان مومن برای مردان مومن و.....

خیلی دلم می خواد فرد با ایمان نصیب من و البته شما هم بشه♥️

خانواده برتر

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش
رهگذر
1403/02/23
منم توی دوران ۱۵ تا ۱۸ سالگیم که اوج معنویت ام محسوب میشد و هفته‌ای یه کتاب یا مستند از شهدا می‌دیدم و... معیارهای عجیب و غریبی داشتم، خب البته اون زمان ته دوراندیشیم درحد همین سن و سال بود. اما الان که وارد جامعه شدم و شرایط واقعی و آرمانی رو با هم میبینم و درکنار هم میسنجم دیدگاه بهتر و متعادل تری پیدا کردم... البته فکر میکنم واسه شما هم همینطور بشه. اینجا حرف مو کش نمیدم ولی نظر کاربر FaAh قشنگ بود و اینجا میتونه حرف من رو تکمیل بکنه (شایدم حرف من نظر ایشونو تکمیل میکنه😄)
اما خلاصه شو بگم که یادمه فقط و فقط دخترای چادری به دلم مینشستن و گاهی دلمو بدجوری میبردن! گالریم اگه چیزی عاشقانه دانلود کرده بودم فقط عاشقانه های مذهبی بود. بقیشم که فقط شهدا و رهبر و سخنرانی های مذهبی یا سیاسی. حالا به عنوان برادر بزرگتر بهتون میگم تو هیچ زمینه ای (حتی آرمانگرایی) افراطی عمل نکنید که پیامبر نگفتن "خیرِ بعضِ الامور اوسطها" بلکه گفتن "خیرِ الامور اوسطها" یعنی تو هررر کاری درستش اینه که میانه رو باشی حتی آرمانگرایی.
من خودم الان دیگه اونقدر نسبت به چادر و شهدایی بودن و مذهبی بودن و... گارد ندارم. واقعا دیگه از اون تیپ لباس چارخونه ای و شلوار پارچه ای قبل بدم میاد و اعتقاد دارم اینکه فقط به معنویت طرف نگاه کنیم بسیاااار نگاه تک بُعدی و غلطی خواهد بود. ما الان تو خانواده آدم داریم تمام نماز هاش به جماعته و صبح تا عصرم که کاره ولی چون حجب و حیا بیش از حد داره و نگاهش هم تک بعدیه اون لذتی که باید از زندگی ببرن رو نمیبرن... البته سوء برداشت نشه ها، مشکل از دین نیست مشکل از خشک مذهب یا بهتر بگم مذهبی هامونه که اشتباه دین رو فهمیدن (فکر میکنم شما دچار همین فهم اشتباه هستید)
FaAh پاسخ به رهگذر
1403/02/23
سلام
ممنونم بابت حسن توجه تون. بله منم با شما موافقم.
حالا نه اینکه از تیپ قبلیم بدم بیاد 🙂 ولی به قول شما رفته رفته آدم متعادل تر به قضیه نگاه می‌کنه. و چون اون دوران رو گذروندم یه جورایی نویسنده رو درک میکنم و مطمینم که ایشون هم رفته رفته به ریشه ی این معیارها میرسن.
بالاخره اقتضای یه رده سنی خاصی هست.
محمدعلی
1403/02/21
حتما به شرطی که حوزوی قبول کنی ، دنبال شغل خاصی نباشی ، دانشجو قبول کنی . این هم چیز دینی و غیر دینی مهم چرا فقط آهنگ را حساس شدی ؟!
حمید
1403/02/20
عروسی کلا بده؟! مراسم عقد تو مسجد؟ که بعدش برید استقبال ماه رمضان؟ یعنی جشنی شادی که ندارید هیچ تازه اول زندگی زناشویی رم بخواید با روزه داری و قواعد خاص ماه رمضون شروع کنید؟
با اینکه خودم مذهبی ام اهل موسیقی هم نیستم (نه اینکه از بیخ حرام بدونمش)
با اینحال سلیقه شما به نظرم افراط گونه هست و واقعا هر کسی نمیتونه با این افکار کنار بیاد حتما حتما دقت کنید با کسی مثل خودتون ازدواج کنید که بعدا مشکل ساز نشه
مهدی ح
1403/02/16
من خودم همینطوری هستم. ولی مشکل اینه که شما در دسترس‌شون نیستید سعی کنید در موسسات فرهنگی یا مساجد فعالیت داشته باشید تا خانم های مذهبی بتونن شما رو به همچنین افرادی که مثل خودتون باشند، معرفی کنند
FaAh
1403/02/14
سلام عزیزم
مطمئنا که پیدا میشه.
ولی من احساس میکنم شما یه دوره سنی خاصی رو میگذرونین(البته قصد جسارت ندارم خدای نکرده سوءتفاهم نشه فقط چون خودمون هم این دوران رو گذروندیم میگم😉) و یه سری ملاک ها که اتفاقا خوب هم هستند به خاطر همینه. فقط می‌خوام بگم که کم کم این ملاک هایی که دارین قراره عمیق تر و ریشه ای تر بشه.
مثلاً تو یه دورانی آدم ملاک هایی داره مثلا خواستگار تیپ شهدایی داشته باشه ، اهل موسیقی نباشه ، اهل مزارشهدا باشه(خودشم دو سه روز یه بار) و....
این ملاک ها خیلی خوبه ولی ریشه ای نیست مثلاً فقط داشتن تیپ شهدایی کافی نیست مهم اخلاق و رفتار در شرایط مختلف هست، یا هر روز مزار شهدا رفتن کافی نیست مهم اخلاق فرد هست و...
خلاصه اینکه تو بعضی از سن ها برای آدم یه سری فانتزی ها ایجاد میشه که تو زندگی واقعی یکم متفاوت تر هست. مثلاً رفتن به مزار شهدا خوبه ولی هر روز رفتن خیلی وقت ها امکان پذیر نیست و وقتی من این معیار ها رو تو ذهنم قبل ازدواج داشتم و وقتی بعد ازدواج میبینم اتفاق نمی افته کم کم دیگه از زندگی مشترکم رضایتم میاد پایین در حالیکه شاید طرف مقابل من واقعا آدم خوبی باشه و برای زندگی واقعا تلاش کنه ولی چون ملاک من متفاوت بوده رضایت زیادی نخواهم داشت و این خوب نیست.
بخاطر همین اکثر مشاورها حتی مشاور های مذهبی میگن که فانتزی هایی که از ازدواج دارید رو سعی کنید عمیق تر و ریشه ای تر بکنید.
چون این فانتزی ها بیشتر بخاطر تاثیر محیط و... هست.
مثلاً آدم چندین کتاب شهدا میخونه و از همسرش انتظار داره بشه شهید باکری 🙂
یا چندین فیلم مافیایی میبینه و انتظار داره همسرش بشه یه چهارشونه غیرتی 🙂
ولی میگم مواردی که شما تو ذهنتون دارین کاملا خوبه و خیلی خوبه که شما میخواهید تو تشکیل زندگی کمک کنید این نشون میده که آدم بالغ و پخته ای هستید .
فقط خواستم یه سری موارد رو بگم شاید به دردتون بخوره. و یه توصیه اینکه سعی کنید در مورد ازدواج و ملاک هاش مطالعات گسترده تری داشته باشید.

ان شاا... که خدا فرد مناسب خودت رو قسمتت می‌کنه🌸
بازم میگم که خدایی نکرده من قصد جسارت ندارم اتفاقا خیلی خوشم اومد از معیارهاتون. و فقط چون خودم هم قبلا این دوران رو گذروندم فکر کردم شاید براتون مفید باشه. ان شاا... که مفید باشه.
علی
1403/02/13
سلام به سوال کننده محترم و اعضای خانواده برتر ؛ هشت میلیارد انسان رو این زمین خدا داره زندگی میکنه بله بالاخره یکی هست که سلیقش به شما بخوره . ولی یه نکته ای که میخوام بهتون بگم این که به نظر میاد شما هنوز تو جامعه امروزی که هیچ حتی تو جامعه ۴۰ سال پیش هم زندگی نمیکتید گویا هنوز که در دوران صدر اسلام زندگی می‌کنید خب خانم مگه موسیقی حرامه که شما میگی همسرم نباید گوش بده موسیقی مثل غذای روح میمونه گاهی انسان باشنیدن یه موسیقی آرام بخش حالش بهتر میشه نمیدونم چرا با موسیقی زاویه دارید ولی اگه خواستی ازدواج کنید سعی کنید در کارهاتون اعتدال رو رعایت کنید چون اگر به ائمه اطهار اعتقاد دارین حضرت امام علی فرموده که در همه کارها حد اعتدال رو رعایت کنین الا تقوی.

هانیه پاسخ به علی
1403/02/14
سلام علی آقا
بله موسیقی حرامه
مگر بعضی ریتم ها مثل صدای طبیعت اونا باعث آرامش روح میشن
علی پاسخ به هانیه
1403/02/14
*** اول این که موسیقی حرام نیست و منظور از حرمت موسیقی اون موسیقی هستش که برای مجلس لهو و لعب باشه بنا به نظر برخی مراجع ؛ اون زمانی که موسیقی ممنوع بود هم خانواده های مذهبی معتدل آهنگهای ***و ***رو گوش میکردن چه برسه به الان .
*** یه زمانی هم شطرنج حرام بود الان فدراسیون هم داره!
*** منم *** شدت تحت تاثیر جامعه مذهبی وکانال های ایتا بودم به طوری که بعضی ها را میپرستیدم به طوری که براشون هر روز استوری میزاشتم به خاطر همین افراط کاری هام دوستام رو از دست دادم بعدا فهمیدم اونا هم آدمن و احتمال خطا زیاد دارن وتازه فهمیدم مسیری که این جماعت میرن و صبح تا شب تبلیغش همه جا هست به کل اشتباه هست وانحراف از اهداف انقلاب اسلامیه.
پاسخ : سلام وقت بخیر
بسم الله الرحمن الرحیم
سانسور در این وبلاگ با نظر شما آغاز شد!
1 - محترمانه با مخاطب تون صحبت کنید
2 - از خوانندگان زن و غیر مجاز اسم نبرید.
هانیه پاسخ به علی
1403/02/15
با احترام
خیلی مواردی هست که حرام اعلام شده منتها رواج هم هست ،مثل دروغ گفتن که حرامه و از گناهان کبیره اما میشه دروغ مصلحتی هم گفت ،عین کسی که جونشو از دست داده اما میگیم طرف حالش به هم خورده الان تو بیمارستانه،یا برای آشتی میون دو دوست یه دروغهایی میشه گفت به نیت آشتی دادن ،
اصلا موضوع حرام چیه؟ خداوند از سر رحمت خودش به خاطر اینکه به نیاز بنده ی خودش واقفه و میدونه چی به صلاحشه بعضی موارد رو حرام اعلام کرده و خواسته از این طریق بفهمونه چی به خیرو چی به ضررشه،موسیقی هم استثنا نیست ،چه بسا موسیقی که بخواد باعث لطمه بشه از لحاظ روانی ،شنوایی از واژه ی حرام استفاده میشه یه جورایی خط قرمز که نزدیک نشو ،
بعضی از ماها کلمه ی حرام رو خیلی گنده می کنیم !و دنبال علت می گردیم که چرا؟ اما اگه بخواهیم منطقی بهش نگاه کنیم چیزی جز خیر نخواهیم دید ،
با آرزوی توفیق روز افزون

× پنل کاربری

قدرت گرفته از رزبلاگ - همه حقوق محفوظ است.