• aash.vov.ir@gmail.com
  • امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403
664 بازدید
(کل 15 توسط 5 نفر)

سلام

دختری ۲۰ ساله هستم وقتی با مادرم میریم جایی خانما میان  برای خاستگاری من با مادرم صحبت کنن ولی مامانم اصلا بلد نیست جوابشونو بده دلش نمیخاد من ازدواج کنم و یه همه جواب سر بالا میده

یا هر چی اصرار میکنن شماره تماس یا ادرس بگیرن یا جوابشو نمی‌ده که خیلی زشته واقعا من خجالت میشکم

یا میگه دخترمو عروس نمیکنم!

چطور به مامانم بفهمونم‌ که‌ میخوام ازدواج کنم و باید برخورد درست و محترمی داشته باشه

برخورد درست با این خانم هایی که تو مجالس مختلف یا بیرون خاستگاری میکنن چطوریه ؟

مامانم چطوری جوابشونو بده درست تره

و اینکه چه سوالایی رو همون اول بپرسه زشت نیست

مثلا مامانم سریع میپرسه کارش چیه خونه داره یا نه

که اینم به نظرم زشته):

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش
سوال کننده
1403/02/17
سلام مننونم از همه‌ی عزیزانی که نظر دادن
نه مشکل مالیه بحث امادگی ازدواج نیستم واقعا خسته شدم داره بهم ظلم میشه
چون خواهر برادرم ازدواج کردن من باید بمونم و هیچ نظری رو خواستگارم ندم تا بقیه برن سر خونه زندگی شون
چون یکی عروسی خیلی بزرگ میخاد اون یکی جهاز عالی من باید بمونم...
هر دو شاغلن و من بیکارم!
تا همین الان که ۲۰ سالم شده ۲۴ ساعت درگیر کارای خونه و بقیه بودم برای بقیه غذا درست کن کارای خونه و حتی بیرون
چطور مستقیم صحبت کنم هم با خواهر برادرم و همچنین مادرم که محترمانه و درست باشه
طوری که بفهمن باید منم در نظر بگیرن و می‌خوام در مورد خاستگارام به خودم بگن و یدون هیچی ردشون نکنن....
مهندس منطقی به سوال کننده
1403/02/16
سلام اتفاقا این سوالی که مادر شما می پرسن بسیار عادی هست. باید دید اولا کلیات شخص مقابل چی هست تا هر دو طرف ببینن رد و بدل کردن شماره و قرار گذاشتن فایده ای داره یا نه.
اما در مورد ازدواج دختر هم طبیعیه که خانواده نظر بدن. شما با اذن پدر ازدواج می کنید و قطعا خانوادتون صلاح شما را میخوان. شاید بلوغ کافی در شما و آمادگی لازم را در خودشون ندیدن که اینطور رفتار میکنن. البته این ها حدس من هست. پس در هر صورت نیازه با یکدیگر گفت و گو کنید تا به جمع بندی برسید.
مهدی ح
1403/02/15
چندین و چندبار باهاش صحبت کنید، اگه صحبت کردید و راضی نشد،
یه واسطه بفرستید که مادرتون قبولش داشته باشه و بتونه حرف شما رو بهش بزنه.
اگه نشد، با مادر برید پیش یه مشاور اسلامی.
اگه نشد هر روز توی خونه‌تون جوری که مادرتون بشنوه سخنرانی‌هایی در این رابطه بذارید و خودتون گوش کنید ولی جوری که مادر هم بفهمه،مخصوصا سخنرانی های خانم نیلچی.
وقتی جایی میرید (توی خیابان) مثلا از پسری که به دلتون میشینه به مادر بگید که به نظرت اگه این همسر من باشه، خوشبخت میشم. و در موقعیت‌های مختلف به همین صورت رفتار کنید
سوال کننده پاسخ به مهدی ح
1403/02/17
ممنونم از نظر شما خیلی کمک کننده همراه با پیش نهاد های عالی
FaAh
1403/02/13
سلام عزیزم
برای اینکه به مامانتون بگین که میخواهید ازدواج کنید بنظرم بهترین راه صحبت مستقیم با مامانت هس ولی خب مامانها گیرایی شون در مورد رفتار های بچه هاشون بیشتره. مثلاً در مورد عروسی یا حس های مادر شدن حرف زدن یا مثلاً اگه از کنار مغازه لباس عروس فروشی و... رد شدین بگو چقدر خوشگله و...(اگه میخوای غیر مستقیم بگی ولی بنظر من مستقیم حرف زدن خیلی بهتره)

و در مورد سوالهایی که مامانت می‌پرسه بنظرم اصلا هم بد نمیپرسن اتفاقا یه سری آشنایی جزئی باید از آقا پسر و خانواده شون قبل خواستگاری داشته باشید وگرنه تو جلسات متعدد خواستگاری خودت اذیت میشی (حداقل یه سری موارد پایه رو باید بپرسید قبل خواستگاری که هر دو خانواده الکی اذیت نشن)

و در مورد علت مخالفت،من فکر میکنم که علت مخالفت مامانت شاید برمیگرده به مخالفت ها و یه سری حرف های پدرت که مامانت خبر دارن ولی تو نه. چون مامان ها خیلی کم پیش میاد که با ازدواج دخترشون مخالف باشند و بیشتر پدرها در این زمینه مخالفت پیش قدم هستن(البته این اون چیزی هست که من بیشتر دیدم و شاید درست نباشه در مورد شما)

در آخر بنظرم زیاد برای ازدواج عجله نکن ان شاا... با فرد مناسب خودت ازدواج میکنی
سوال کننده پاسخ به FaAh
1403/02/17
سلام ممنونم از وقتی که گذاشتید
مشکل من همینه نمیتونم و نمیدونم به مادرم چی بگم
چطور بگم بهتره



لطفا نظرتون رو راجب توضیحاتم که گفتم علت رد کردن خواستگارام وضعیت مالی و توقع خواهر برادرمه بگین مچکرم
FaAh پاسخ به سوال کننده
1403/02/17
سلام عزیزم واقعیتش وقتی مشکل مالی باشه شرایط یکم پیچیده تر میشه.
ولی خب وقتی بقیه خواهر و برادرات ازدواج کردن یعنی مشکل مالی برای تو هم نباید زیاد تاثیر گذار باشه.
ولی در مورد نحوه حرف زدن با مادرت، کاملا با احترام و جدی باهاش حرف بزن یعنی طوری نباشه که بگی خجالت میکشم بگم می‌خوام خودم هم در مورد خواستگار هام نظر بدم. چون اگه خجالت بکشی و حرف نزنی کسی متوجه منظورت نمیشه و ممکنه همچنان شرایط ادامه داشته باشه.
مثلاً بشین با مامانت حرف بزن و بگو می‌دونم شما هر کاری میکنین به صلاح منه ولی منم دوست دارم در مورد افرادی که میان خواستگاری نظر بدم و اگه از نظر شما مناسب بودن باهاشون آشنا بشم و البته کمک و راهنمایی شما رو هم نیاز دارم و...
البته سوال های مامانت هم به جاست ولی نحوه پرسیدن هم مهمه.
اگه احساس می‌کنی مامانت تند حرف میزنه باهاشون حرف بزن و بگو منم دوست دارم با یه آدم مناسب از نظر شما ازدواج کنم و شما یکم ملایم تر این سوال ها رو بپرسین و...
و اگه فکر می‌کنی مامانت نحوه حرف زدنش تند نیست در مورد سوال ها کاملا حق دارن.
FaAh پاسخ به سوال کننده
1403/02/18
و البته اینم بگم که درسته شرایط اقتصادی هم مهمه و خیلی هم مهمه و متاسفانه هیچ درمانی نداره.
ولی اگه الان با خانواده ات به صورت جدی حرف نزنی چند سال بعد مجبوری باهاشون حرف بزنی که خدای نکرده ممکنه ناراحتی پیش بیاد و خودتم اذیت بشی.
تا یه جایی ممکنه آدم با خودش بگه زوده بابا ولی آدم که قرار نیست با اولین نفر ازدواج کنه و ممکنه دو سه سال طول بکشه تا فرد مناسبش رو پیدا کنه و متاسفانه این برای دخترها بیشتر صدق می‌کنه.
الان اگه بخوای حرفات رو نگی یه چند سال که بگذره دیگه اون موقع بیشتر خجالت میکشی ممکنه همه خواهر و برادرات برن و تو در مقابل مامان بابات بیشتر احساس مسئولیت کنی( نمیگم بده ها نه اتفاقا خیلی خوبه ولی از یه جایی به بعد همیشه یه احساس تنهایی ممکنه تو وجودت باشه)
دیگه از اون موقع به بعد خودت نمیتونی ازدواج کنی چون وقتی میبینی مامان و بابات تنهان و هزار تا دلیل دیگه، خودت رو مجاب میکنی که ازدواج بکنم فلان میشه و بهمان میشه
اون موقع نه میتونی خودت رو راضی کنی که ازدواج کنی نه میتونی با یه سری چیزا کنار بیایی میمونی تو یه برزخ که هیچ وقت تموم نمیشه.
از یه جایی به بعد دیگه سعی میکنی از آدمایی که حرف از ازدواج میزنن دوری کنی تا کمتر اذیت بشی.
من خدای نکرده قصد ندارم که بترسونمت نه. فقط می‌خوام بگم که اگه الان با احترام و بدون خجالت از اینکه ممکنه مامانم چه فکری بکنه حرفت رو نزنی بعدا اذیت میشی.
این حرفا رو به عنوان خواهر بزرگتر بهت گفتم و می‌خوام بگم که یه جورایی درکت میکنم.
آدم بعضی وقتا دوست نداره حتی کسی که نمی‌شناسه هم یه سری چیزا رو تجربه نکنه.

با آرزوی بهترین ها.

× پنل کاربری

قدرت گرفته از رزبلاگ - همه حقوق محفوظ است.